RegioJet - Šmejd in Czech Republic
Přiznám se, že po České republice necestuji vlakem často. Většinou to bývá trasa Praha - Ostrava a zpět. Protože jsem už zlenivělý, dopřávám si “komfort” business třídy, ať už zvolím Pendolino nebo RegioJet. Pamatuji, jak s velkou slávou pan Jančura začínal, a protože ČD rozhodně nejsou můj LoveBrand, rád jsem na něj přesedlal. Low-cost, který se však z vlaků RegioJet stal v poslední době, je čím dál tragičtější. A abych jen tak zbůhdarma neplácal, tak zde je soupis všeho, co mě zklamalo při cestě z Olomouce do Prahy 21. 8. 2015 v RegioJetu 1012 (kdyby to něko chtěl řešit).
Aby toho nebylo málo, tak slečna přidala nic neříkající omluvu za “omezený servis ve vlaku z technických důvodů”. Nevím jestli to znamená “šetříme, tak jsme vyházeli půlku personálu” nebo “některý z našich teenagerů nedorazil do práce, protože jsou prázdniny”, ale výsledkem bylo, že za dvě hodiny jízdy dorazila stevardka do kupé přesně 3x.
Omlouváme se - my nic, my muzikanti
Vše začalo tím, že vlak dokázal mezi Ostravou a Olomoucem nabrat už cca 15 min zpoždění. Takže po příchodu do kupé slečna v rozhlase oznámila, že se za něj omlouvá, ale že to není chyba RegioJetu, ale plánovaných oprav kolejí. Sice chápu, že RegioJet koleje nevlastní, ale to je opravdu takový problém dělat jízdní řád aspoň trochu realistický? Koleje a nádraží se opravují plánovaně každé léto a na čas jsem s RegioJetem nejel ani nepamatuji.Aby toho nebylo málo, tak slečna přidala nic neříkající omluvu za “omezený servis ve vlaku z technických důvodů”. Nevím jestli to znamená “šetříme, tak jsme vyházeli půlku personálu” nebo “některý z našich teenagerů nedorazil do práce, protože jsou prázdniny”, ale výsledkem bylo, že za dvě hodiny jízdy dorazila stevardka do kupé přesně 3x.
Vagóny v tragickém stavu
Po několika dnech deště se udělalo hezky, takže z našeho business kupé se stala solidní pícka. Když po asi 30 minutách jízdy dorazila stevardka, tak jsme se zeptali, zda by s tím šlo něco dělat. Optala se “jestli to fouká”? Ověřili jsme, že to “nefouká”. Načež potěšeně oznámila, že v tom případě je to rozbité, a spokojeně odešla. Tomu říkám “business class”.
Návštěva toalety mi připomněla doby dávno minulé - smrad, nepořádek po zemi a vagóny lomcující ze strany na stranu. Poslal bych pana Jančuru do Japonska nebo na TGV. Pak by možná někdo pochopil, na co se dá napsat business a na co by se to radši psát nemělo.
Nikoho nebranim, ale za zpozdeni nemuze nikdo, vlaky jezdi presne, max s 5-10min zpozdenim, nejcadteji kvuli tomu, ze RJ je bran jako vlak nizsi tridy => protomusi pendolino a jine srandy poustet. Uvedomte si take, ze pokud jezdi soupravy, ktere mivaji nejcasteji 9 vozu a na celou soupravu jsou treba jen 4 lidi, tak je to shon neuveritelny. Tak samo jidlo, kdyby se lidi do tohoto vlaku nechodili jenom nazrat, tak by mozna neco i zbylo, jelikoz toto je vlak, ne restaurace => kazda souprava ma jen 2 kuchyne a 2 malinke sklady => spise 3-4 lednice, ktere nejsou nafukovaci... Obslouzeni 3x za 2h se vam nelibi? Uvedomte si, ze steward ma POVINNOST na kazde stanici vypravu, coz znamena, zajistit cestujicim bezpecny nastup a vystup a pote dat pokyn => mozno vyrazit... Dalsi dotazy rad zodpovim.
OdpovědětVymazatNesouhlasím. Proč hledat omluvy tam, kde jde najít řešení. Určitě by mohlo být ve vlaku víc personálu, určitě by šlo vést víc jídla a přizpůsobit tomu vagóny. Když lidi chtějí za své peníze ve vlaku jíst, proč jim to neumožnit a nevydělával na tom?
Vymazat